Strona główna » Reklamacje

Reklamacje

Reklamacja towaru 

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta powinien niezwłocznie  zawiadomić o tym Sprzedawcę za pośrednictwem:
  • wiadomości e-mail wysłanej na adres: sklep@terrarex.pl
  • listownie na adres Sprzedawcy: Terrarex ul. Licealna 81, 04-424 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacja”.
W treści reklamacji Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta jest zobowiązany do podania następujących danych umożliwiających rozpatrzenie reklamacji:
  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • numer i data zamówienia,
  • wskazanie towaru, którego dotyczy reklamacja,
  • wskazanie daty stwierdzenia niezgodności towaru z umową (zamówieniem),
  • opisanie niezgodności towaru z umową,
  • żądanie związane z reklamacją,
  • numer i dane właściciela konta bankowego do zwrotu środków pieniężnych,
  • data i podpis Klienta.
Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może w celu złożenia reklamacji skorzystać ze wzoru formularza, który umieszczamy poniżej.


Formularz Reklamacyjny do pobrania


Podstawą reklamacji mogą być np. dostarczenie innego towaru niż zamawiany, nieprawidłowe skompletowanie zamówienia, dostarczenie niewłaściwej liczby towarów, wady towaru i inne.

Do reklamowanego towaru posiadającego wadę lub niezgodnego z zamówieniem należy dołączyć kartę gwarancyjną i wypełniony formularz reklamacyjny.

Zalecamy, aby zwracany towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie. Jeśli będą jakiekolwiek problemy, po odbiorze przesyłki skontaktujemy się z Państwem mailowo lub telefonicznie.
Po odbiorze przesyłki z wyżej wymienionymi załącznikami reklamacja zostanie rozpatrzona do 14 dni i zostaną Państwo powiadomieni o jej wyniku.

Informujemy, że nie przyjmujemy paczek za pobraniem lub wysłanych do paczkomatów. 

Potrzebujesz formularza reklamacyjnego w wersji elektronicznej  prosimy o kontakt e-mailowy sklep@terrarex.pl


Podstawy prawne

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o Prawach Konsumenta. Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową sprzedaży:

a) W przypadku reklamacji towaru zakupionego przez Kupującego na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności sklepu względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za towar zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Kupującego niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.

b) W przypadku reklamacji towaru zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 01 stycznia 2023r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 01 stycznia 2023r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta (USTAWA z dnia 4 listopada 2022 r.). Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności towaru z Umową Sprzedaży.

Przejdź do strony głównej
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ