Godziny pracyPON.- CZW. 10.00 - 18.00 ;
PIĄTEK 10-15:30
Reklamacje
Reklamacja towaru
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Sprzedawcę za pośrednictwem:
listownie na adres Sprzedawcy: Terrarex ul. Licealna 81, 04-424 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacja”.
W treści reklamacji Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta jest zobowiązany do podania następujących danych umożliwiających rozpatrzenie reklamacji:
imię i nazwisko,
adres e-mail,
numer i data zamówienia,
wskazanie towaru, którego dotyczy reklamacja,
wskazanie daty stwierdzenia niezgodności towaru z umową (zamówieniem),
opisanie niezgodności towaru z umową,
żądanie związane z reklamacją,
numer i dane właściciela konta bankowego do zwrotu środków pieniężnych,
data i podpis Klienta.
Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może w celu złożenia reklamacji skorzystać ze wzoru formularza, który umieszczamy poniżej.
Podstawą reklamacji mogą być np. dostarczenie innego towaru niż zamawiany, nieprawidłowe skompletowanie zamówienia, dostarczenie niewłaściwej liczby towarów, wady towaru i inne.
Do reklamowanego towaru posiadającego wadę lub niezgodnego z zamówieniem należy dołączyć kartę gwarancyjną i wypełniony formularz reklamacyjny.
Zalecamy, aby zwracany towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie. Jeśli będą jakiekolwiek problemy, po odbiorze przesyłki skontaktujemy się z Państwem mailowo lub telefonicznie.
Po odbiorze przesyłki z wyżej wymienionymi załącznikami reklamacja zostanie rozpatrzona do 14 dni i zostaną Państwo powiadomieni o jej wyniku.
Informujemy, że nie przyjmujemy paczek za pobraniem lub wysłanych do paczkomatów.
Potrzebujesz formularza reklamacyjnego w wersji elektronicznej prosimy o kontakt e-mailowy sklep@terrarex.pl
Podstawy prawne
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o Prawach Konsumenta. Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową sprzedaży:
a) W przypadku reklamacji towaru zakupionego przez Kupującego na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności sklepu względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za towar zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Kupującego niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
b) W przypadku reklamacji towaru zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 01 stycznia 2023r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 01 stycznia 2023r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta (USTAWA z dnia 4 listopada 2022 r.). Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności towaru z Umową Sprzedaży.